Ny rapport om laget rundt eleven
Formålet med rapporten har vært å se på hvordan flerfaglig kompetanse i skolen kan benyttes på best mulig måte. I den sammenheng har man sett på ulike modeller. En av modellene er bruk av barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere i skolen.
Rapporten viser til systematisk forskning som bekrefter at sosialfaglig tilstedeværelse i skolen har en positiv effekt på lærings- og arbeidsmiljøet i skolen. Det har vært en økning av ansatte med sosialfaglig utdanning i skolen. Ansatte med denne kompetansen betegnes som en betydelig, om enn dårlig utnyttet ressurs i skolen.
Les rapporten Hva lærerne ikke kan! Et kunnskapsgrunnlag for flertaglig kompetanse i skolen
Flere saker
Ingen streik for ansatte i private helse og omsorg
Minstelønnssatsene har fått et betydelig løft, og øker med mellom 31 175 kroner og 50 975 […]
Streikefare blant ansatte i privat helse og omsorg
Det fremste målet er å sikre medlemmene et lønnsoppgjør på nivå med det andre i […]
FO i høring om regjeringens nye rusreform
I innlegget trakk FO frem at det er positivt at regjeringen løfter hele rusmiddelfeltet og […]