FOrskerportrett: – Vil revolusjonere skolesystemet
Sosionom og førsteamanuensis Marianne Tevik Singstad jobber for å lage et system for bruk av sosialfaglig kompetanse i skolen.
Sosionom og førsteamanuensis Marianne Tevik Singstad jobber for å lage et system for bruk av sosialfaglig kompetanse i skolen.
Vernepleier Ingunn Skjesol synes alle bør jobbe med evnen til å samhandle på tvers av fag og profesjon.
Dagny Adriaenssen Johannessen vil sørge for at personer med rusavhengighet får et verdig liv etter behandling. Men det forutsetter at den sosialfaglige kompetansen holdes i hevd.
Kjell-Ole Myrvoll og Randi Elisabeth Jenssen jobber for å sikre rettighetene til flyktningbarn, mens Hanne Kro Sørborg har jobbet for skeives rettigheter på Sørlandet. Det har de blitt hedret for.
Jurist Inger Therese Øvrum og barnevernspedagog Siv Merethe Kapstad forsker på hvordan barnevernsutdanningen kan bli bedre.
Vernepleier og forsker Anna Chalachanová er overrasket over hvor store barrierene i høyskolesystemet er i forbindelse med et nytt studietilbud.
Ane Lyckborn Slaatto forsker på trygghet og sikkerhet ved barneverninstitusjoner. Hun håper forskningen bidrar til bedre håndtering av konfliktfylte situasjoner og diskusjon rundt ungdommers innflytelse på eget liv.
Ariana Guilherme Fernandes har forsket på hvordan flyktninger og innvandrere blir formet til «ideelle borgere» gjennom det norske introduksjonsprogrammet.
Tone Hee Åker mener vi må vite hvordan vi kan forebygge og håndtere vold og mistanke om overgrep av utviklingshemmede.
Lillian Bruland Selseng vil fjerne stigmaet knyttet til narkotikarelaterte dødsfall, slik at etterlatte får den hjelpen de trenger som sørgende.