Les FOs innspill til Utdanningsdirektoratets arbeid med oppfølgingen av stortingsmeldingen «Tett på – tidlig innsats, og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO»
FO deltok sammen med flere andre organisasjoner til et innspillsmøte med utdanningsdirektoratet 22. januar. Vi ettersendte også et skriftlig innspill.
I forbindelse med oppfølgingen av Meld. St. 6 (2019-2020) Tett på – tidlig innsats, og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO er Utdanningsdirektoratet gitt følgende oppdrag:
Kartlegge situasjonen for andre yrkesgrupper i barnehage, skole og SFO og vurdere hvilket ansvar og hvilke oppgaver ulike profesjoner kan ivareta, samt foreslå tiltak for å styrke de ulike yrkesgruppenes situasjon i barnehage, skole og SFO.
I både det muntlige og skriftlige innspillet ble vi bedt om å kommentere på følgende spørsmål:
- Hvilke ansvar og hvilke oppgaver ulike profesjoner/yrkesgrupper kan ivareta
- Forslag til tiltak for å styrke de ulike profesjonene/yrkesgruppenes situasjon i barnehage, skole og SFO.
Flere saker

Dropper varslet sammenslåing av Statens undersøkelseskommisjon for helse- og omsorgstjenesten, Ukom, og Helsetilsynet
Der kommer det frem at regjeringen dropper den varslede sammenslåingen av Statens undersøkelseskommisjon for helse- […]

FOrskerportrett: Bruer og barrierer. Om støtte i overgangen til voksenlivet for unge i barnevernet som har erfaring med funksjonshemming
Ingri-Hanne Brænne Bennwik forsker på støtte i overgangen til voksenlivet for unge i barnevernet som […]

Ny barnelov må være barnas lov
Lovforslaget bygger på «NOU 2020:14 Ny barnelov» som var på høring i 2020. Sommeren 2024 […]